Naturvejledning, forløb for skoler
Naturcenter Tinkerdal, 3 timer
|
Fag
|
Klasse
|
Periode
|
Dansk og Natur
|
|
|
|
Naturmysteriet: Hvem spiste skovløberens høns?
|
Dansk, N/T
|
0. – 2.
|
Hele året
|
Rødhætte og ulven
|
Dansk, N/T
|
0. – 3.
|
Hele året
|
Matematik og natur
|
|
|
|
Matematik med de naturlige tal
|
Matematik, idræt
|
0. -1.
|
Hele året
|
Geometri i naturen
|
Matematik
|
1. – 9.
|
Hele året
|
Koordinatsystemet "live"
|
Matematik
|
3. – 5.
|
Hele året
|
Skovmatematik
|
Matematik
|
4. – 6.
|
Hele året
|
Stormfaldsmatematik
|
Matematik
|
8. – 9.
|
Hele året
|
Natur, friluftsliv, praktiske færdigheder, idræt og sociale færdigheder
|
|
|
|
Naturfitness
|
Idræt, socialt
|
0. – 10.
|
Hele året
|
Miniputfriluftsliv
|
N/T, socialt
|
0. – 3.
|
Hele året
|
Samarbejdsøvelser/teambuilding
|
Socialt
|
3. – 10.
|
Hele året
|
Friluftsliv – ild og bål, madlavning, social samvær
|
Idræt, socialt
|
3. – 10.
|
Hele året
|
Vildmarkstur og færdsel i naturen
|
N/T, idræt
|
4. – 10.
|
Hele året
|
På tur i vildmarken / GPS
|
N/T, matematik, idræt biologi/fysik/ geografi, idræt
|
4. – 10.
|
Hele året
|
Orientering, kort og kompas
|
N/T, idræt, geografi
|
4. – 10.
|
Hele året
|
Snitteværksted – grøn sløjd
|
N/T, håndværk og design
|
0. – 6.
|
April-oktober
|
Vild Mad
|
Madkundskab, N/T, biologi
|
0. – 10.
|
Maj-november
|
Frisk fisk, dissektion og tilberedning
|
Madkundskab, N/T, biologi
|
3. – 10.
|
Maj-oktober
|
Jæger for en dag
|
N/T
|
0. – 10.
|
Hele året
|
Skovhugger for en dag - naturpleje
|
N/T, historie, uddannelse og job
|
1. – 10.
|
Hele året
|
Mest natur
|
|
|
|
Sansetur
|
N/T, socialt
|
0. – 3. & 8. – 10.
|
Hele året
|
Insekt-OL
|
N/T, idræt, socialt
|
0. – 6.
|
Hele året
|
Krible-krable på land
|
N/T, biologi
|
0. – 10.
|
April-oktober
|
Krible-krable i vandhul
|
N/T, biologi
|
0. – 10.
|
April-oktober
|
Insekter og insekthoteller
|
N/T, biologi
|
2. – 9.
|
April-oktober
|
Mikroforsker, undersøgende metode i praksis
|
N/T, tværfagligt
|
0. – 3.
|
Hele året
|
Vinterfugle, foderbrættets fugle
|
N/T
|
0. – 10.
|
Oktober-marts
|
Sporsafari
|
N/T
|
0. – 6.
|
Hele året
|
På sporet af ulven
|
N/T
|
3. – 9.
|
Hele året
|
Bæversafari (i Klosterheden)
|
N/T, biologi
|
0. – 10.
|
Hele året
|
Pattedyr og fødekæder
|
N/T
|
0. – 6.
|
Hele året
|
Hvordan overlever dyrene om vinteren
|
N/T
|
0. – 5.
|
Oktober-marts
|
Træer og årstider
|
N/T
|
0. – 3.
|
Hele året
|
Datalogning – hypoteser fra det åbne land til skoven
|
N/T, biologi, IT
|
5. – 10.
|
Hele året
|
Nedbrydning og svampe
|
N/T, biologi, madkundskab
|
3. – 10.
|
August-november
|
Biodiversitet
|
N/T, biologi
|
4. – 10.
|
Hele året
|
Evolution
|
N/T, biologi
|
5. – 10.
|
Hele året
|
Tværfaglig naturfag, 5 timer
|
|
|
|
Tværfaglige skovundersøgelser, inkl. datalogning
|
Biologi, geografi, fysik/kemi
|
7. – 10.
|
Hele året
|